domingo, 22 de mayo de 2011

Fulls d'exercicis d'escriptura!!

en el blog "d'idees magistrals" he descobert que en aquesta pàgina pots fer fulls de còpia de lletra lligada, etc, ... per treballar l'escpritura a l'aula!!! Segur que a més d'un i una li interessa!!!!

Dibuixos per pintar!

En aquesta pàgina podem troar-hi dibuicos de totes les temàtiques per pintar!!

lunes, 9 de mayo de 2011

COLLAGES

Aquesta pàgina permet composar collages a partir de formes geomètriques, de fotografíes d'objectes, persones, animals, etc. Cada element es pot escalar, girar, reduïr, etc.

Un exemple....

Altres pàgine son també en podem crear:
- collagemachine 1.0

- Remix

- una mà de contes


per més informació poder accedir a aquí.

jueves, 5 de mayo de 2011

Cmap Tools



Cmap Tools és un programari multiplataforma de creació i edició de mapes conceptuals per mitjà d'unes aplicacions escrites en Java. Fou desenvolupat pel professor Alberto Cañas i el seu equip de l'IHMC (Institute for Human and Machine Cognition, Pensacola, Estats Units).[1] Permet tant el treball local individual, com a Internet. Possibilita la navegació pels mapes realitzats. Té una interfície senzilla i fàcil d'utilitzar. Està disponible en català.
Ens ofereix moltes plantilles llestes per a usar i força objectes: figures geomètriques, molts tipus de fletxes, estrelles ... encara que permet, també, pujar imatges des del nostre ordinador. Es poden fer diversos mapes alhora que es col•loquen en diferents pestanyes. Permet convidar col•laboradors, afegir comentaris i enviar el mapa per correu. D’altra banda, es pot exportar com a imatge o PDF per desar-lo al nostre ordinador.
Es tracta d'un programa on es poden crear de mapes conceptuals, és a dir, ajuda a organitzar els coneixements i ampliar la relació d'hom amb el tema.
Aquest programa permet construir, compartir i discutir models de coneixement en molts poques passes. Es pot fer servir el mapa conceptual com a instrument didàctic eficaç per presentar continguts d'un tema.
Les aplicacions a dur a terme són molt variades, des d'organitzar una simple trobada familiar fins als complexos mapes de desenvolupament dins d'un laboratori i/o gran empresa.
També es pot fer servir per a estructurar les feines, ja siguin de com portar la casa fins a l'organització dels apunts, com estudiar i en quina intensitat es farà.

Per veure'n un exemple us penjo un mapa que he realitzat sobre el model CAIT.

lunes, 2 de mayo de 2011

Desenvolupament Psicomotor

Un dels últims treballs entregats a la universitat consistia en la gravació d'uns 10-15' d'una sessió de psicomotor. El nostra grup vam decidir gravar una sessió de jocs amb nens/es de p-5.
Nosaltres ens vam posar en el paper d'una tribu nòmada anomenada els tuaregs, i vam anar a la seva escola a ensenyar els jocs dels nens/es de la nostra tribu!

Per editar el vídeo vam fer servir el programa "Pinnacle studio". Aquest és un programa de pagament que serveix per editar vídeos en tres senzills passos: captura, edició i enregistrament.
D'altra banda, ens permet retallar trossos que no ens agradin, posar transicions diferents, efectes en temps real, afegir text i música de fons, entre altres possibilitats.

Aquí en teniu el resultat!

.xtecMerlí Catàleg de recursos

Merlí és un catàleg de recursos educatius digitals desenvolupat pel Departament d'Educació amb l'objectiu de proporcionar a la comunitat educativa un entorn de catalogació, indexació i cerca de materials didàctics.


A continuació us explicaré el meu procés per veure què hi podem trobar!!

Primer pas: La pàgina inicial

A la pàgina inicial i torbem les notícies i les novetats, els recursos més valorats i els recursos més comentats els darrers 30 dies. En l’apartat de notícies i novetats hi torbem:
- Materials que podem trobar al Merlí
- La direcció del bloc de Merlí on hi podem trobar informacions relatives al repositori de Merlí ( recursos disponibles, ...), informacions genèriques referides al món dels repositoris de recursos educatius (novetats, iniciatives destacades, ...) difusió i seguiment dels estàndards educatius i eines relacionades amb la creació i publicació d’objectes educatius digitals.
- Comentaris i actualitzacions. Comentaris que fan referència a les dades contingudes en les fitxes de catalogació.
- La vostra col•laboració compta

Segon pas: Catàleg d'educació infantil.
Un cop vista la pàgina incial podem entrar dins dels diferents cicles: Educació infantil, educació primària, educació secundària i Batxillerat. Jo, com a estudiant d'Educació infantil, he entrat a l'apartat del cicle d'educació infantil. Dins d’aquest hi trobem el catàleg d’Educació infantil. Aquest consta de 3 apartats, de les àrees curriculars, dels recursos més valorats i dels recursos més visitats els darrers 30 dies.



Tercer pas: La descoberta de l'entorn.
He decidit entrar a l’àrea de la descoberta de l’entorn. Dins i trobem varies activitats publicades per varis coles, persones, professionals.... Si vols triar una activitat s’ha de clickar a sobre i s’obre la pàgina. En aquest t’explica l’activitat, a qui va dirigida, la descripció temàtica i curricular, i la pàgina on has de clickar per entrar a l’activitat.


Si entrem a un enllaç de l'apartat dels més visitats o dels recursos més ben valorats, també se'ns obra una fitxa descrivint-nos l'activitat i facilitant-nos l'enllaç per poder-hi entrar.